Other pedagogies and their territories in Latin America: a dialogue with Lia Pinheiro

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32870/dse.v0i31.1624

Abstract

Different educational and pedagogical proposals have been constructed by social movements as “other”, non-hegemonic options, which in daily school life strengthen the links between local knowledge, community experiences and the school. Beyond reviewing the state of the academic question, we have decided to present this dialogue as a form of construction of shared knowledge, which we believe enriches the debates presented throughout this issue.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Lia Pinheiro Barbosa, Universidade Estadual do Ceará

Profesora Investigadora en la Licenciatura de Ciencias Sociales del Centro de Humanidades, en el Programa de Posgrado en Sociología y en la Maestría en Educación y Enseñanza en la Universidade Estadual do Ceará. Miembro del Colectivo de Educadores y Educadoras de la Reforma Agraria y del Colectivo de Agroecología del MST de Ceará. Brasil.

Rosa Margarita Sánchez Pacheco, Universidad Nacional Autónoma de México

Doctora en Ciencias Sociales. Profesora-investigadora en la Facultad de Filosofía y Letra (FFyL), Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM). México.

Julieta Briseño-Roa, Centro de Investigaciones y Estudios Superiores de Antropología Social

Doctora en Ciencias con especialidad en Investigaciones Educativas. Profesora-investigadora, Centro de Investigaciones y Estudios Superiores de Antropología Social-Ciudad de México (CIESAS-CDMX). México.

Published

2024-10-30